Posts by APE

    IMHO : get and develop some ideas
    1st : get an idea what kind of mod you wanna make : Single Play or Multiplay
    2nd : get an idea what the mod shoud be about, kinda "story" behind which determines the look and the atmosphere you wanna create
    3rd : get an idea of what kind of game-play you wanna ccreate : fast fighting, long fighting, easy fighting, hard fighting, fighter-based or more capitalships to play with, less fighting more exploring, .....
    then search for what is needed for
    ;)

    ... :hmmmm:@denne ... kk, you're right in very special situation : when team mates don't watch too carefully, who they are firing at and only see R E E D and none of your team mates is at least "white" to you, ... but very special cases (maybe not such a good idea to get friendly or even affiliated with all kinds of aliens ^^ )

    ... but before you might do as @denne said please have in mind, that affiliation has - eside the cosmetic of it shown to other players - NO effect
    on your gameplay even against other npc factions. There only reputation counts.

    .... can't completly follow you ...
    The Griffin had since its appearence in CF 1.8 (now with a new design) always only one backwards firing turret as well as Nighthawk and (esp.) Mirage you mentioned.


    These ships are modeled in their (not only) weapon-layout after the vanilla VHFs, which also had mostly backwards firing turrets as means for defense against attackers at your six ;) , that formed the "standard" layout for VHFs already in the earliest CF versions ... only with the notable exclusion of the Sabre , as its "special" feature to have the turret available on 360°.
    At some point in development of Freelancer it was planed to make them "automatically" firing at enemies in their range of angle-movement. Just as these turrets did in Star Lancer. But as far as I remember it wasn't activated on release (AGES ago, that I played vanilla FL :P ). So you have to swicht your view and use them "manually".


    And for "fins" and "tails" at their ends ... just lets assume they have kinda sophisticated automatic "firing" lock, when they move across such shipparts. ... just as the upper backfiring gun-stands and turrets in WW II heavy fighters and bombers ;) .


    And I am quite sure, that the "special" feature of 360° firing turrets will stay ... "special" on only a few fighters, as Angel Wing, Komodo Dragon, Strike Eagle, King Tiger, ....

    - sobald aus dem "Warptunnel" 'raus, scharf rechts drehen
    - gleichzeitig SOFORT auf cruise gehen
    - wenn genug "Tempo" (300 + ), Engine Kill -> "treiben lassen" und Schiff ev. Nomaden zudrehen (Zielerfassung auf "nahesten Feind" stellen)
    - geht alternativ auch mit "Schubdüsen"alleine, wenn schon von Nomaden CD getroffen
    - in dieser Position weitertreiben lassen, ab und zu auf Nomaden feuern
    - NICHT AUS DEM ENGINE KILL HERAUS kommen lassen
    - wenn Nomaden gut über 2,3 klicks entfernt mit 'nen kleinen Schwenk nach nach rechts nach Mandar Gate gucken
    - dann ordentlich "Schub" geben in diese Richtung aber IMMER NOCH IM ENGINE KILL bleiben
    - "Spiel" mit ev. Nomaden wie oben
    - am Gate docken, wenn Entfernungsangabe gerade unter Null gegangen


    Das funzt auch in den nachkommenden Systemen ;)

    I think he did say to make changes, but not what kind of ...


    However, nice to know :)
    Then :
    - 10 hours noob protection for the whole account (time of all chars together) ?
    or
    - noob protection ends, when one char on the account hits the 10 hours mark ?

    Noob Protecction HAS been : 10 hour AND below level 40


    Due to an recent encounter I had with a "fresh" char (below 7 hours online time), that was taxed and killed : seems to be changed ^^


    So, Noob Protection now below level 40 only (as it has been in 1.9) ?

    8| eigentlich stino .zip ....
    Größe : 2.893.921.598 Bytes
    Größe auf Datenträger : 2.893.922.304 Byte


    Wie lange hat's gedauert ?
    Download-helper benutzt ? (z.B. "eingebauten" DownThemAll bei Firefox, das "hilft" manchmal)

    Stimmt schon, aber den können nicht wir ändern. Das müßte wenn, dann die Redaktion von PC Games machen. (Hmm, der Artihel ist auch nicht gerade von gestern ^^ ).


    Zwar könnten wir den Jungs dort mal Bescheid geben, dass sich was geändert hat, AABEER ....
    aus technischen Gründen mußte Crossfire 2.0 -hmmm vorzeitig- (halb)veröffentlicht werden.


    V.a. die MMO Version ist noch im Beta-Stadium, also noch "verkäfert" :P . Daher gibt es auch noch keine, wirklich "offizielle" Freigabe, wie z.B. hier : Crossfire 2.0 mod for Freelancer - Mod DB . Das bezieht sich aber nur auf die Multiplayer-Version. Da kann es mal zum einen oder anderen "Mißgeschick" kommen, ist aber schon mit viel Spaß zu spielen - mit 'nem ganzen Sack voller Mitspieler ^^ .


    Die Single-Player Version (alles im selben download) funktioniert tadellos. :)

    Eigentlich keiner mehr, da Crossfire 1.9 nicht mehr unterstützt wird seit Crossfire 2.0 beta 'raus ist. :)
    (fehlende Resourcen, um zwei mods gleichzeitig zu unterstützen)


    Crossfire 2.0 kannst du aber gerne hier : https://swat-portal.com/forum/…sfire-2-0-Client-Edition/ herunterladen.
    Anleitung zur Installation und Aktiviereung sowie sonstige ev. Fragen gibts hier : https://swat-portal.com/forum/index.php/wcf/faq/


    Empfehlenswert auch diese, etwas ausführliche "step-by-step" Anleitung [xattach=5487][/xattach][xattach=5488][/xattach].
    ERST lesen und dann IN RUHE durchziehen. Es lohnt sich ;)


    Und bei Fragen, die nicht damit oder in den FaQs beantwortet werden ... einfach wieder hier in den Foren gucken und fragen. ;)


    Edit by
    nucnuc
    thread in die "passendere" Abteilung verlegt ... srachlich ;)

    I used the link from Michael 2nd post here.


    About your experience : happened to me too ... from time to time on my "old" machine. But as I kept the download I just reinstalled it again everytime.
    After upgrading/rebuilding my computer last year I didn't installed it.


    Just for testing, when @Kermit started this thread here.